Prohledat tento blog

pondělí 7. února 2011

7.12. 1660 kHz

Dnes ráno jsem se probudil tradičně kolem 0615. Ihned jsem zapnul přijímač na americké kanály a XBand. Na 1510 vyhrávala solidně WWZN z Bostonu, o které jsem psal před pár dny. Signál byl pěkný, až mě to zaskočlio, že jsem netrpělivě přeskočil na další kanály. Vůbec by mne dříve nenapadlo, že signály ze zámoří mohou být takhle zřetelné, zkrátka je potřeba být ve správný čas na správném místě. Modulace byly zřetelné na X Bandu. Ale žádná nebyla tak silná, že by mne přesvědčila snažit se o identifikaci, až na jednu.
Na 1660 byla stanice v podobné síle jako WWZN, zapnul jsem tedy rekordér a nahrávku přikládám. Zřejmě již dochází k posunu příjmového okna do dřívějších hodin, neboť během 10 minut nebylo po stanicích na 1510 a 1660 ani stopy. Identifikace na 1660 se bohužel zatím nepodařila, nicméně v nahrávce nějaké indicie jsou, musím si to ještě párkrát poslechnout. Zítra vstávám dříve, tak uvidíme:-)

1 komentář:

  1. Pěkná nahrávka, ke konci se zdá, že už se příjmové okno zavírá. Teď vychází slunce v 0625 UTC a v té době by měl být příjem nejlepší. V X-pásmu se často stanice zdrží ještě po východu slunce, třeba i 20 minut. Ale může se to měnit den ode dne...

    OdpovědětVymazat

FM Tropo Conditions

FM Tropo Conditions
Hepburn´s Tropo Maps