Prohledat tento blog

sobota 5. února 2011

Transatlantic DX - konečně identifikace!

Jak dlouho se zabývám rádiem a pravidelně podrobně studuji záznamy v rubrice DX Tipy, tak dlouho obdivuji lovce, kteří dokázali zachytit a identifikovat zámořské stanice. Než došlo k zaplevelení FM éteru zabýval jsem se seriózně pouze příjmem v pásmu VKV, k čemuž jsem měl a stále mám slušné dx vybavení, avšak na klasická pásma jsem zabrousil jen díky malému přenosném World receiveru Sony ICF SW 7600G. Tento přijímač je velice citlivý, nicméně jeho selektivita nebyla například na US stanice použitelná, stejně jako uživatelský komfort je horší než na stolním přijímači. Loni jsem si pořídil zánovní Icom R75, který byl po dovozu z USA v provozu jen pár měsíců. Dostala se mi tedy do rukou hračka uznávaná řadou světových dxerů a odborníků na přijímací techniku. Ačkoli jsem na tom s volným časem v posledním roce velice špatně, na rádio si každý den pár minut čas najdu -.ráno před odchodem do práce a večer před spaním. Většinou mám ještě skoro zavřené oči, ale sluchátka již na uších a zkouším co na pásmu zbylo po prospané noci:-) Po Novém roce jsem se zaměřil téměř výhradně na tropická pásma a MW.

31.1.2011 jsem se konečně dočkal identifikované stanice ze zámoří. Na 1510 jsem zachytil stanici WWZN z Bostonu identifikující se jako Revolution radio network. Zvuková ukázka následuje:

a unid na 1390 kHz:




Zobrazit místo DXing na větší mapě

Žádné komentáře:

Okomentovat

FM Tropo Conditions

FM Tropo Conditions
Hepburn´s Tropo Maps