Prohledat tento blog

úterý 27. září 2011

[FM] Angličtina na 103,0?

Dnes jsem přišel z práce a po chvíli znovu usedl k PC, pustil tunery a nasadil sluchátka. V poslední době pracuji na pc už jen tímto způsobem, tedy se sluchátky na uších. Dělám dvě věci najednou, spojím příjemné s užitečným a alespoň mám trpělivost vytrvat dlouho na jedné frekvenci bez nutkání přeladit. Dnes jsem zaznamenal dva zajímavé úlovky, které nebývají slyšet každý den. První z nich bylo MDR1 Radio Thüringen z německého Weimaru. Vysílač Großer Ettersberg vysílá s 5 kW a z mého QTH je vzdálený 272 km. V průzkumu pásma jsem pokračoval dále až mě na 103,0 zaujala angličtina. Že by se opakovala anomálie z Jílového, a nebo běžel na Deutschland radio Kultur anglický pořad? Z Německa s tak velými výkony vysílá jen AFN a BFBS. BFBS znám z frekvence 93,0 (TX Braunschweig). Nicméně pohled do seznamu mě rozpomněl. Jedná se také o BFBS tentokrát z 487 m vzádáleného txu Bielefeld/Hünerberg (70 kW). Což je mimo jiné tx na kterém jsem osobně byl při své stáži v Německu. Tehdy jsem prorazil autem až na vrchol kopce k rozhledně a vysílači. Na rozhledně zaplatil vstup a udělal pár pěkných fotek. Naštěstí mě přes zákaz vjezdu nikdo nechytil, bez auta bych to nestíhal. Měl jsem domluvenou exkurzi v závodu VW Kassel. Fotografii přikládám.


Přijímače: Sony ST-S311 + Marantz ST-50 (Srovnání RXů připravím).

Jirka

Žádné komentáře:

Okomentovat

FM Tropo Conditions

FM Tropo Conditions
Hepburn´s Tropo Maps